Piszą o nas...
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Januszowej laureatami XXVII Edycji Międzynarodowego Konkursu Plastycznego "Miszkam w Beskidach"
Konkurs jest organizowany pod patronatem Śląskiego i Małopolskiego Kuratora Oświaty. Celem Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Mieszkam w Beskidach” jest rozbudzenie, a także promowanie wśród dzieci zainteresowania regionem Beskidów, poznanie folkloru, sztuki ludowe. Ideą konkursu jest również zwrócenie uwagi jego uczestnikom na otaczające piękno krajobrazu beskidzkiego. Dzięki temu konkursowi dzieci mogą rozwinąć swoje zdolności plastyczne. Organizatorzy nie narzucają, jak i nie określają rodzajów stosowanych technik plastycznych pozostawiając w tym względzie pełną dowolność i swobodę twórczą. Uczestnikiem konkursu może być każdy autor bez względu na wiek, miejsce zamieszkania.
Do konkursu przysłano około 9000 prac z placówek oświatowych Polski, Czech, Litwy, Austrii, Słowacji i Ukrainy.
Wyniki zostały podane na stronie internetowej http://mieszkamwbeskidach.pl/
I miejsce w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat - Zuzanna Magiera, klasa IV
III miejsce w kategorii fotografia 13-15 lat - Aleksander Cieślik, klasa VII
III miejsce w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat - Michał Magiera, klasa V
Wyróżnienie w kategorii fotografia 10-12 lat - Bartłomiej Sikora, klasa IV
Wyróżnienie w kategorii rysunek 10-12 lat - Szymon Wójs klasa IV.
Wyróżnienie w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat - Gabriela Szkaradek, klasa V
Przebieg Konkursu.
*Listopad 2019- Styczeń 2020r. Przyjmowanie i rejestracja prac konkursowych
*Luty 2020r. Sporządzenie galerii internetowej prac konkursowych
*Luty/Marzec 2020r. Ocena prac przez jury
*1 kwiecień 2020r. Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu
Prace konkursowe oceniało jury powołane przez organizatorów w skład, którego wchodzą twórcy amatorzy jak również profesjonaliści z zakresu różnych form wyrazu artystycznego. Ocena prac przebiega w VI kategorii wiekowych -- autorzy w wieku do 6 lat, 7- 9 lat, 10-12 lat ,13 -15 lat, 16-18 lat, powyżej 18 lat. Kategorie dotyczą rysunku, wyklejanki/kolażu, ceramiki/masy plastycznej, multimediów, bibułkarstwa. Jest również kategoria formy przestrzenne, fotografia, makieta, malarstwo na szkle, grafika, poezja/proza, „mama, tata i ja”, nicią malowane, kategoria linoryt.
Ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną zostały odwołane spotkania z laureatami, a dyplomy dla nagrodzonych, wyróżnionych oraz podziękowania dla szkół będą wysłane do szkoły.
Szkolny etap konkursu zorganizowała i zgłosiła uczniów do międzynarodowego konkursu pani Urszula Mleczko nauczycielka przyrody i geografii.
źródło https://chelmiec.pl/wiadomosc/uczniowie-szkoly-podstawowej-w-januszowej-laureatami-xxvii-edycji-miedzynarodowego-konkursu-plastycznego-mieszkam-w-beskidach-20?fbclid=IwAR0QtSUYRpezPUczln8T44BpS1AupPo18t6uQbtNZXta5arIr4L517G0eqM
Światowy Dzień Ziemi - konkurs
W tym tygodniu (22 kwietnia) obchodzimy Światowy Dzień Ziemi, w związku z tym proponujemy Wam następujący temat wyzwania: SEGREGACJA ŚMIECI.
Zadanie można wykonać na wiele sposobów, np. pokazać jak Wy segregujecie śmieci, wykonać ilustrację związaną z segregacją, objaśniającą na czym ona polega, czy zrobić plakat zachęcający do tej czynności.
Na Wasze prace czekamy do środy (22 marca br.).
Tradycyjnie zdjęcia prac przesyłamy na adres mailowy pani Anny Świerad (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) lub na messanger. Wykonanie zadania zostanie nagrodzone punktami i uwagą pozytywną do dziennika elektronicznego.
Powodzenia
Międzynarodowy sukces
Uczniowie naszej szkoły zostali laureatami oraz otrzymali wyróżnienia w XXVII Edycji Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Mieszkam w Beskidach” 2019/2020.
I miejsce w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat - Zuzanna Magiera, klasa IV
III miejsce w kategorii fotografia 13-15 lat, Aleksander Cieślik, klasa VII
III miejsce w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat, Michał Magiera, klasa V
Wyróżnienie w kategorii wyklejanka, kolaż 10-12 lat, Gabriela Szkaradek, klasa V
Wyróżnienie w kategorii fotografia 10-12 lat, Bartłomiej Sikora, klasa IV,
Wyróżnienie w kategorii rysunek 10-12 lat, Szymon Wójs,klasa IV.
Konkurs jest organizowany pod patronatem Śląskiego i Małopolskiego Kuratora Oświaty.
Do konkursu przysłano około 9000 prac z placówek oświatowych Polski, Czech,Litwy, Austrii, Słowacji i Ukrainy.
Link do wszystkich prac: http://mieszkamwbeskidach.pl/index.php/galeria-2018-2019/
Gratulacje!
Bezpieczeństwo
1. Procedura zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego wśród uczniów, ich rodziców i pracowników Szkoły Podstawowej w Januszowej w czasie zajęć organizowanych przez szkołę dostępna tutaj.
2. Regulamin zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dostępny tutaj.
3. Załącznik do Regulaminu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dostępny tutaj.
4. Regulamin korzystania z e-dziennika dostępny tutaj.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW/UCZNIÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), dalej RODO,
informuję, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa w Januszowej, Januszowa 5 33-300 Nowy Sącz, reprezentowana przez Panią Dyrektor Jadwigę Gwóźdź, tel. (18) 548-04-00 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Inspektorem ochrony danych w Szkole Podstawowej w Januszowej jest Pan Bogdan Jabłoński, dane do kontaktu: e -mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, c RODO w celu realizacji zadań ustawowych, określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2198 z późn. zm.), a także w celu realizacji statutowych zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych w Szkole.
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa np. sądy, Policja, ZUS, organ prowadzący i nadzorujący, System Informacji Oświatowej, a ponadto spółka VULCAN sp. z o.o. lub inne podmioty, którym administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych.
Administrator nie ma zamiaru przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
Panństwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat.
Posiadją Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa oświatowego w/w. W pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, co oznacza, że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
MONITOROWANIE
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Januszowej uprzejmie informuje, że Szkoła prowadzi całodobowy monitoring wizyjny w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia. Więcej informacji na powyższy temat można uzyskać telefoniczniepod numerem telefonu (18) 548-04-00
Podstawa prawna: art. 108a ust. 1 ustawy Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.)
Plan lekcji 2024/2025
Plan lekcji obowiązuje od 03 lutego 2025 r.
Plan lekcji dostępny do pobrania
lub 


Godziny pracy świetlicy szkolnej
Dyżury pracy świetlicy szkolnej codziennie od godz. 7.30-8.00 i 11.35-15.35
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
7.30-8.00 Kinga Leśniak
11.35-15.35 Magłorzata Racoń
11.35-12.20 13.10-13.45 Agnieszka Sikora
Bus I: 13:15
Bus II: 14:00
|
7.30-8.00 Agnieszka Sikora
11.35-15.35 Małgorzata Racoń
12.20-13.20 Anna Świerad
Bus I: 13:15
Bus II: 14:30
|
7.30-8.00 Kinga Leśniak
11.35-15.35 Magłorzata Racoń
Bus I: 13:15
Bus II: 14:00
|
7.30-8.00 Kinga Leśniak
11.35-15.35 Magłorzata Racoń
11.35-13.35 Agnieszka Sikora
Bus I: 13:15
Bus II: 14:00
|
7.30-8.00 Kinga Leśniak
11.35-15.35 Małgorzata Racoń
12.20-13.20 Anna Świerad
Bus I: 13:15
Bus II: 14:00
|
DYŻURY PRACY SPECJALISTÓW
Dzień Tygodnia
|
Psycholog mgr A. Świerad
|
Pedagog Specjalny mgr I. Dakowicz-Berowska
|
Pielęgniarka
|
poniedziałek
|
7.30-14.00 |
|
|
wtorek
|
8.00-12.20
|
9.40-10.25 11.35-12.20
|
|
środa
|
8.00-13.10 |
9.40-11.20 |
8.00-12.20
|
czwartek
|
8.50-12.20 |
8.50-9.35 11.35-12.20 |
|
piątek
|
8.50-12.20 |
10.35-11.05 |
|
Deklaracja dostępności cyfrowej Szkoły Podstawowej w Januszowej
1. Nazwa podmiotu publicznego
SZKOŁA PODSTAWOWA W JANUSZOWEJ zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej w Januszowej https://www.szkola-januszowa.pl
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2020-05-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-21
3. Dane kontaktowe
Osoba do kontaktu: Jadwiga Gwóźdź
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: (18) 5480400
4. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda ceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
5. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
Wymagania, które nie zostały spełnione:
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi.
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej)
- alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst)
- kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast)
6. Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
7. Dokumenty
Na stronach znajduje się wiele plików do pobrania. Większość z nich pochodzi z zasobów wewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
8. Wersja mobilna
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
9. Dodatkowe informacje
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w nowej karcie lub nowym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych w serwisie mają alternatywne opisy.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (białe tło, czarne lub czerwone litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ
W serwisie do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, staramy się dodawać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
10. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt . Osobą wyznaczoną do kontaktu jest Jadwiga Gwóźdź, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu (18 5480400). Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności można składać na adres e- mail szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
11. Opis dostępności architektonicznej.
1. Szkoła Podstawowa w Januszowej zlokalizowana jest w Januszowej 5.
2. Wejścia do budynku szkoły znajdują się na parterze: wejście główne jest przystosowane dla wózków i wejście od strony boiska szkolnego.
3. Szkoła Podstawowa w Januszowej zlokalizowana jest na trzech poziomach połączonych ze sobą schodami. Na każdym poziomie zlokalizowana jest toaleta. W budynku szkoły korytarze, schody i balustrady schodów są zgodne z prawem budowlanym.
4. Szkoła posiada parking. Obsługa szkoły stara się reagować na wszystkie prośby związane z niedogodnościami architektonicznymi płynące ze strony osób z niepełnosprawnościami.
5. Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu na teren szkoły. warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
6. W szkole zainstalowany jest system monitoringu - kontrolowane są wejścia i wyjścia osób z zewnątrz; przy wejściu znajduje się sekretariat, a w niej pracownik za pośrednictwem, którego można przywołać nauczyciela, skorzystać z kontaktu telefonicznego.
7. MOŻLIWE UTRUDNIENIA W DOSTĘPIE I KORZYSTANIU DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- w budynku szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- na terenie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.