Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci
Drodzy uczniowie i rodzice!
Wznawiamy akcję zbiórki elektrośmieci!!! Nasza szkoła przystąpiła do projektu: WSZYSTKIE DZIECI ZBIERAJĄ ELEKTROŚMIECI. Celem akcji jest podniesienie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz zwrócenie uwagi na prawidłowe gospodarowanie odpadami. W zamian za przyniesiony zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny szkoła otrzyma bon, który wykorzysta na nagrody rzeczowe w postaci materiałów biurowych. Jedynym warunkiem jest mobilizacja do działania, porządki domowe i chęci! Do akcji szkolnej mogą przyłączyć się również firmy i instytucje, które oddadzą zużyty sprzęt na rzecz wybranej szkoły. IM WIĘCEJ SPRZĘTU UZBIERAMY, TYM WYŻSZY BON OTRZYMAMY!
TERMIN AKCJI: do 14.03.2024 r.
MIEJSCE AKCJI: Plac szkoły k. kontenerów na odzież
Zmiana planu lekcji w II półroczu roku szkolnego 2023/2024
Drodzy Uczniowie i Rodzice prosimy o zapoznanie się z planen lekcji na II półrocze roku szkolnego 2023/2024. Plan lekcji, godziny pracy świetlicy szkolnej oraz psychologa i pedagoga specjalnego dostępne są w zakładce dla uczniów i rodziców/plan lekcji i do pobrania tutaj.
Codziennie po zakończonych lekcjach dzieci zapisane na świetlice udają się na zajęcia świetlicowe.
Godziny pracy świetlicy: 11:35 - 15:30
(fot. pixabay.com)
Bezpieczne ferie
O tym, że ferie trwają trzeci dzień, każdy z pewnością o tym już wie Na ten wolny czas czekaliśmy z upragnieniem. Pamiętajmy o tym, żeby był on czasem odpoczynku, ładowania naszych "życiowych baterii" oraz momentem do miłych wspomnień, które przeżyjemy bezpiecznie dla siebie i innych. Poniżej przedstawiamy fotorelację z zajęć wychowawczych klasy drugiej pt.: Bezpieczne ferie. Ponadto w pozostałych klasach na lekcjach wychowawczych i wychowania fizycznego uczniowie rozmawiali o tym, jak bezpiecznie spędzać czas podczas różnych zabaw w ferie.
Walentynki z biblioteką szkolną
W myśl zasady, że każda pora jest dobra na czytanie książek biblioteka szkolna przygotowała walentynkową propozycję dla uczniów klas I-VIII. Na specjalnym stanowisku czytelniczym czekały dla chętnych osób zaprojektowane na tę okazję kartki, w których znajdowały się zdrapki w kształcie złotego lub srebrnego serduszka. Każdy uczeń miał możliwość wylosowania dla siebie jednej walentynki ukrywającej pod zdrapką tytuł książki, którą następnie mógł zabrać ze sobą na ferie i spędzić ten szczególny dzień lutego przenosząc się w świat baśni, ciekawych przygód czy detektywistycznych zagadek. Do każdej książkowej walentynki dołączono mały, słodki akcent na umilenie ostatnich chwil przed feriami. Zainteresowanie ze strony uczniów zaproponowaną akcją czytelniczą przeszło najśmielsze oczekiwania bibliotekarza! Większość przygotowanych książek znalazła swojego czytelnika w bardzo krótkim czasie, a uczennice klasy VI: Agnieszka i Karolina oraz z klasy VII: Kasia, Weronika, Gabrysia, Oliwia i Karolina miały ręce pełne pracy podczas wyszukiwania książeczek, rozdawania walentynek oraz poczęstunku najmłodszym czytelnikom, którzy utworzyli bardzo długą kolejkę. Ogromnie dziękujemy dziewczynkom za pomoc oraz bardzo duże zaangażowanie w organizację czytelniczego wydarzenia. Obszerna galeria na naszym 
Szkolne Walentynki
Z uwagi na to, że tegoroczne Walentynki wypadają podczas ferii zimowych postanowiliśmy je świętować w naszej szkole w ostatni dzień przed długo wyczekiwanym odpoczynkiem. Przez cały tydzień uczniowie mieli możliwość „wysłania” miłych liścików oraz własnoręcznie przygotowanych kartek do osób, które darzą sympatią za pomocą Poczty Walentynkowej – czerwonego pudełka w kształcie serca umieszczonego w holu szkolnym, o którego wykonanie zadbała świetlica szkolna. Opiekun Samorządu Uczniowskiego oraz ochotnicy przejęli rolę sortowania kartek (było ich naprawdę sporo!) i dostarczania walentynkowych przesyłek. Wszystkie listy były starannie segregowane według klas, tak aby zapewnić sprawne dostarczenie do odbiorców. Dodatkowo, tego dnia odbyła się gra walentynkowa, która polegała na tym, że chętni uczniowie losowali połówki serca z numerem i mieli za zadanie odnaleźć drugą osobę z takim samym oznaczeniem i zgłosić się do Opiekuna Samorządu. Każde pięć pierwszych par z klas I-III i IV-VIII, które przybiegły ze swoją „drugą połówką” otrzymało drobne słodkie upominki. Determinacja uczniów przeszła najśmielsze oczekiwania i nagrody rozeszły się w niecałe 3 minuty po dzwonku na przerwę! Podsumowując, Poczta Walentynkowa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Wielu uczniów chętnie uczestniczyło w tej inicjatywie, a widok uśmiechniętych twarzy i emocji towarzyszących odbieraniu walentynek potwierdzał, że było to udane przedsięwzięcie.
 |
 |
Dzień Pizzy w oddziale przedszkolnym
Dziś mieliśmy bardzo "pyszny" dzień w oddziale przedszkolnym. Dzień pizzy. Dzieci od podstaw robiły ciasto, od mieszania do zagniatania. Potem, każdy dowolnie nakładał swoje ulubione produkty (ser żółty, ser mozzarella, szynka, kukurydza, papryka, pomidor, pieczarki). Tak wykonaną pizzę mogli później zjeść i oceniać czy im smakowała. A było naprawdę pysznie, nawet zapach w szkole ściągał do nas uczniów i nauczycieli.
Międzygminne Igrzyska Młodzieży w indywidualnym tenisie stołowym w Kamionce Wielkiej
06 lutego 2024 w Szkole Podstawowej nr 1 w Kamionce Wielkiej odbyły się Międzygminne Igrzyska Młodzieży w indywidualnym tenisie stołowym. W turnieju wzięło udział 24 zawodników i 23 zawodniczki z gmin: Chełmiec, Kamionka Wielka, Łososina Dolna i Podegrodzie. Naszą szkołę i gminę reprezentowali: Weronika Michalska z klasy VII, która zajęła 8 miejsce oraz Kacper Oleksy, który uplasował się na 7 pozycji. Najlepsza 6 turnieju uzyskała awans do turnieju powiatowego. Obszerna galeria na naszym 
Orzeł Edukacji Wczesnoszkolnej
Serdecznie gratulujemy Laureatom Ogólnopolskiego Konkursu Orzeł Edukacji Wczesnoszkolnej, a są nimi:
Filip Janusz z klasy pierwszej, Bartosz Oleksy,
Agnieszka Jarecka, Robert Smoroński, Liliana Maciuszek - uczniowie klasy drugiej oraz
Szymon Roguz i Kacper Bogdan-Słaby z klasy trzeciej.
Wszystkim uczniom z naszej szkoły, a było ich aż 26 z klas I-III, którzy uczestniczyli w konkursie gratulujemy odwagi i przede wszystkim chęci do zmierzenia się z zadaniami