III miejsce Nikodema w Ogólnopolskim Konkursie Matematyczno-Informatycznym
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W dniu 2 kwietnia 2025 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4 w Limanowej odbyły się półfinały Wojewódzkich Igrzysk Dzieci w indywidualnym tenisie stołowym. W turnieju wzięli udział najlepsi zawodnicy i zawodniczki reprezentujący powiaty: nowosądecki, limanowski, gorlicki oraz miasto Nowy Sącz.
Rywalizacja była zacięta, a zawodnicy zaprezentowali wysoki poziom umiejętności i sportowego ducha walki. W ciągu całego dnia rozegrano wiele emocjonujących pojedynków, a stawką były miejsca premiowane awansem do finałów wojewódzkich, które odbędą się w Nowym Targu.
Szkołę Podstawową w Januszowej reprezentowali Tomasz Michalski oraz Wiktoria Janowska. Tomasz Michalski zaprezentował się znakomicie, zajmując 5. miejsce w klasyfikacji końcowej, co zapewniło mu awans do turnieju finałowego. Wiktoria Janowska również dzielnie walczyła przy stole, zdobywając cenne doświadczenie na tym poziomie rozgrywek.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom udziału w zawodach i życzymy powodzenia w dalszych etapach rywalizacji!
![]() |
![]() |
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. To ważny dzień, który pomaga lepiej zrozumieć osoby ze spektrum autyzmu i uczyć się, jak możemy je wspierać. Autyzm to nie choroba, lecz sposób, w jaki niektórzy ludzie odbierają świat. Osoby w spektrum mogą mieć trudności w sferze społecznego komunikowania się i interakcjach społecznych. Charakterystyczna jest tendencją do powtarzalnych wzorów zachowań, zainteresowań i aktywności. Osoby neuroatypowe mogą inaczej reagować na dźwięki, światło czy emocje. Ale tak jak każdy z nas, mają swoje pasje, zdolności i wyjątkowy sposób patrzenia na rzeczywistość. W naszej szkole zależy nam na tym, by każdy uczeń czuł się akceptowany i zrozumiany. Dlatego uczymy się, jak wspierać osoby w spektrum autyzmu, dostosowujemy naukę do ich potrzeb i rozwijamy wrażliwość na różnorodność. Wspólnie tworzymy miejsce, w którym każdy może czuć się dobrze i rozwijać swój talent. Neuroróżnorodność to termin zakładający, że nasze mózgi są różne i różnie pracują. Używając określenia „neuroróżnorodne”, odnosimy się do całej populacji ludzkiej, która obejmuje osoby neurotypowe i neuroatypowe. Neurotypowość odnosi się do osób, których sposób myślenia, przetwarzania bodźców i funkcjonowania społecznego mieści się w TYPOWYCH normach rozwojowych. Oznacza to, że ich mózg działa w sposób, który większość społeczeństwa uznaje za „standardowy” – na przykład łatwo nawiązują kontakty, dobrze adaptują się do zmian i odbierają świat w sposób przewidywalny dla innych. NeuroAtypowość obejmuje osoby, których mózg działa INACZEJ niż u osób neurotypowych( NIE GORZEJ). Może to oznaczać inne sposoby przetwarzania informacji, reagowania na bodźce czy funkcjonowania w społeczeństwie. Może- ale nie musi. Neuroatypowość obejmuje m.in. autyzm, ADHD, dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię czy zespół Tourette’a. Autyzm jest CZĘŚCIĄ TOŻSAMOŚCI danej osoby, występuje od urodzenia i… po prostu jest. Nie jest chorobą. Jest stanem – odmiennym sposobem myślenia i odczuwania świata.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(img.: @atypowadziewczyna)
![]() |
![]() |
![]() |
21 marca to nie tylko Pierwszy Dzień Kalendarzowej Wiosny. To również data Światowego Dnia Zespołu Downa (3 chromosom w 21parze). Z tej okazji pani Ania i pani Iwona przygotowały zajęcia dla uczniów starszych klas. Tolerancję buduje świadomość. Dlatego właśnie w przystępny sposób zaprezentowano przyczyny, objawy i trudności osób z trisomią. Odkrywcze dla młodzieży było, że ta wada genetyczna nie musi w niczym przeszkadzać. Poznali bowiem znane osoby, które mając zespół Downa ukończyły studia i spełniają marzenia będąc: aktorami, politykami, projektantami mody, modelkami. W trakcie ciekawych filmów młodzież usłyszała krzywdzące stereotypy, które są tak powszechne i powielane przez niewiedzę. Dlatego niezwykle ważne są kampanie uświadamiające społeczeństwo jak np. " Nie oceniaj książki po okładce". Pomocne są również wszelkie programy jak niedawny "Down The Road", dzięki którym poznajemy bliżej pięknych i cudownych ludzi z dodatkowym chromosomem. Wnioski do których zgodnie doszliśmy mieszczą się w następujących słowach: tolerancja, inkluzja, wsparcie i akceptacja.
"Wiosna, wiosna, wiosna ach to ty".... tak śpiewał przed laty Grechuta. W naszej szkole 21 marca też zachwycaliśmy się wiosną, bowiem już od rana dzieciaki wkraczały do szkoły w szalonych wiosennych fryzurach, z uśmiechami i ekscytacją na twarzach. Zapowiadał się fantastyczny dzień, bo przecież miały odbyć się dwa konkursy: "Marzanna" dla klas 0-2, natomiast starsi uczniowie rywalizowali w konkursie "Strój i niezbędnik wagarowicza" z Honolulu, Burkina Faso, Pernambuco i Nuuk. Wow! A gdzie to jest? Nasze fantastyczne dzieciaki nie miały z tym problemu, a co więcej, świetnie orientowały się w położeniu geograficznym, klimacie, kulturze i modzie, tych jakże dalekich rejonów świata.
Wszyscy uczniowie mieli 2 godziny na przygotowanie prawdziwej Marzanny - słowiańskiego symbolu odchodzącej zimy- oraz na prezentację stroju i niezbędnika wagarowicza. W międzyczasie niezastąpiona szkolna brygada super pomagaczy - czyli: pan Adam oraz pani Marysia i pani Ania - przygotowywali ognisko na ziemniaczki, herbatkę i leżaczki.
O godzinie 10.00 rozpoczął się istny pokaz mody. Trzeba przyznać, że kreatywność naszych uczniów przerosła nasze oczekiwania, a jury miało twardy orzech do zgryzienia.
Wyniki konkursu "Strój i niezbędnik wagarowicza" :
Miejsce 1- Klasa 7 (Burkina Faso). Oprócz stroju i niezbędnika wagarowicz przemówił w języku mossi i przeprowadził wraz z koleżankami mini wyścig "Ucieczka przez afrykański busz przed nauczycielem".
Miejsce 2 - Klasa 4 (Nuuk, Grenlandia). W niezbędniku nie zapomnieli dołączyć papieru toaletowego!
Miejsce 3 - Klasa 3 (Pernambuco, Brazylia). Pokazali, dlaczego Brazylia słynie z piłki nożnej- tam na wagary chodzą po to żeby grać w piłkę!
Miejsce 4 - Klasa 8 (Honolulu, Hawaje). Oni z kolei odkryli szczątki wagarowicza z Honolulu- przestroga, że częste wagarowanie może skończyć się źle!
Drugi etap konkursu dotyczył prezentacji ekologicznych Marzann, wykonanych w duchu dawnych tradycji. Przedszkolaki tak bardzo zaangażowały się w pracę, że przygotowały aż dwie Marzanny - i to większe od siebie! To spryciaki!
Wyniki konkursu "Marzanna" :
Miejsce 1 - klasa 1
Miejsce 2 - Oddział przedszkolny
Miejsce 3- Klasa 2
Po prezentacji na naszych wagarowiczów czekały upieczone ziemniaki i możliwość pieczenia pianek. Na zakończenie odbyły się mecze piłki nożnej i koszykówki, przeprowadzone przez niezawodnego pana Łukasza. A na koniec, aby tradycji stało się zadość, spaliliśmy najbardziej ekologiczną Marzannę przygotowaną przez klasę 2....ale o tym ciiiii.....
Dziękujemy wychowawcom za zmotywowanie swoich uczniów do działania i wspieranie ich w realizacji pomysłów.
Mamy nadzieję, że pożegnaliśmy zimę i już nie wróci tej wiosny! Natomiast w przyszłym roku niech znów zawita i zasypie porządnie śniegiem naszą Januszową.
Drodzy uczniowie, chociaż był to dzień konkursowy, to z czystym sumieniem możemy powiedzieć że wszyscy wygraliście dając ponieść się swojej wyobraźni i kreatywności. Brawo Wy! Obszerna galeria na naszym
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
Konkurs KANGUR Matematyczny już za nami. 20 marca z zadaniami o zróżnicowanym stopniu trudności zmagali się uczniowie z klas od II do VIII, w sumie 24 osoby. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone za kilka tygodni, a najlepsi zostaną nagrodzeni i wyróżnieni. Gratulujemy uczestnikom podjęcia wyzwania i sprawdzenia swoich umiejętności matematycznych.
![]() |
![]() |